vineri, 14 mai 2010

Gentoo Dell Studio 1558

Acesta este ultimul meu laptop cumparat. Este superb si sunt extrem de incantat de el. Am avut ceva emotii, trebuie sa recunosc, pana am reusit sa il configurez complet. In acest moment totul functioneaza:
  • placa grafica
  • placa de sunet
  • web cam
  • dvd writer
  • slot sd/mmc
Fata de postul pentru Sony Vaio am facut cate modificari (aplicatiile sunt asemanatoare). In primul rand am select profilul de desktop pentru gentoo: eselect profile set 2. Am modificat si flag-ul use in /etc/make.conf pentru a fi sigur ca nu vor aparea conflicte sau dependente instalate de mai multe ori.

USE="acpi alsa apm avi bluetooth bzlib cdr crypt cups dbus dvd dvdr encode foomaticdb gd gif gphoto2 gnome gtk hal icq jabber jpeg kde mmx mpeg msn multilib mysql opengl pam pcmcia pdflib png ppds qt3 qt4 qt3support quicktime readline samba scanner sdl spell tcpd tiff truetype usb v4l v4l2 wmf X xvid x86 yahoo zeroconf zlib"

Gentoo kernel

Am facut cateva modificari la nivel de kernel. Livecd-ul 10.1 de gentoo are probleme cu driverele de wireless asa ca va recomand sa urmati urmatorii pasi:
  1. emerge gentoo-sources
  2. emerge genkernel
  3. genkernel --menuconfig all
  4. Bifati v4l si v4l2 si toate driverele aferente
  5. Cautati Dell Extras si bifati-l ca modul (il recomand desi este experimental)
  6. Va trebui sa downloadati iwl6000-ucode si sa il copiati in /lib/firmware dupa ce se compileaza kernel-ul (daca nu faceti asta nu veti putea folosi placa wireless).
Dupa ce ati facut aceste lucruri totul ar trebui sa fie in regula.

Ce nu merge pe livecd 10.1?

Utilizand livecd-ul de gentoo nu veti putea folosi placa wireless si camera web. Nu am incercat inca driver-ul de bluetooth dar sunt destul de sigur ca nu merge. Daca urmati pasii descrisi mai sus acestea vor functiona dupa bootarea de pe hdd.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu